Pszichológusi ajánló

 

Tisztelt Szülők, Diákok és Pedagógusok!


A kialakult járványügyi helyzetben, az iskolabezárások idején sem szeretném a családokat, tanulókat segítség nélkül hagyni. Ha újra indul a tanítás, folytatjuk a pszichológiai tanácsadást, addig is szükség esetén online konzultációt tartok, ami kérhető emailben, vagy messengeren, a szülők által .Kérem az osztályfőnökök felé jelezzék az észlelt problémát, vagy ha segítségre van szükségük. Jelzés esetén felelveszem Önökkel a kapcsolatot telefonon.


Iskolapszichológusként a tanulóknak, szülőknek és pedagógusoknak nyújtok pszichés támogatást, a problémák mielőbbi, és hatékonyabb megoldása érdekében. Lelki problémák, szorongásos, depresszív tünetek, krízisek esetén jelezzenek, forduljanak hozzám bizalommal!


Érdekes tartalmakról cikkeket az iskola honlapján tervezek megosztani, a jobb oldalon található pszichológiai cikkkek alfül alatt (pl.: szülőknek ötletek az otthoni élet megszervezéséhez, tippek, milyen mondatokkal segíthetjük az otthoni tanulást, egészségfejlesztés, szorongáscsökkentés, tanulási motiváció).


Kéréseket, javaslatokat szívesen fogadok.


Üdvözlettel: Kürti Renáta

kurtirenata@gmail.com

 


Pszichológusi ajánló


Kedves Szülők!


A gyerekek különböző módon reagálnak a stresszre, aggódóvá, dühössé, zaklatottá válnak, bújósabbak lesznek vagy bepisiléssel reagálnal. Hallgassuk meg, bátorítsuk gyermekünket, merjen beszélni a félelmeiről, mi aggasztja, adjunk neki több szeretetet, minőségi időt, figyelmet.


A koronavírusról való beszélgetés, tájékozódás, felkészítés nagymértékben csökkenti a stresszt, szorongást. Családban fontos beszélni mi ez, mit jelent ránk nézve, esetleges veszélyek, mit tudunk tenni egyéni és közösségi szinten, (ehhez adnak segítséget a következő kisfilmek).


Ajánlom megnézésre a következő kisfilmeket, koronavírusról ovisoknak, alsósoknak:

 

Heim Pál Kórház

https://www.youtube.com/watch?v=53jT0PdTJY8&t=13s

 

Kőnig doki

https://www.youtube.com/watch?v=guTr4vpFr_4


 

Találtam néhány, általam hasznosnak tartott típusmondatot, „Így is lehet nevelni és tanítani”- Dr Marshall B. Rosenberg könyvéből (52-53. old).

 

Technika lényege: olyan minőségű kapcsolat megteremtése, amelyben lehetővé válik az érzések kifejezése, őszinteség, együttérzés megteremtése, és a kérésein kérések legyenek, ne pedig követelések.


Én személy szerint hálás vagyok, mert ez jó irány a nevelésben, konfliktusok rendezésében egy „mankó” lehet, de persze ez csak cél, senki sem tökéletes, és érzem, hogy nem könnyű szülőnek, gyereknek, tanárnak ebben a bezárt helyzetben.

 

Tanulásra serkentő mondatok, mankó a tanulásra való higgadt, nyugodt ráhangoláshoz:

 

 

 

 

Szülő-gyermek konfliktusok esetén:

 

 

 

 

Testvérkonfliktusoknál:

 

 

 

 

Napirend

 

 

 

 

 

 NAPIREND


 

 

8.00-9.00

Ébredés

 

 

 

 

 

9.00-9.15

Öltözködés

Fésülködés Fogmosás!

9.15-9.30

Reggeli

9.30-10.00

Házimunka –vállalásaim mára…

10.00-10.30

Levegőzés, játék

10.30-12.00

Délelőtti tanulás

……tantárgy

 

12.00-13.00

Ebéd,

csendes pihenő

 

13.00-15.00

Délutáni tanulás

……tantárgy

 

 

15.00-18.00

Levegőzés, játék

18.00-18.30

Vacsora

18.30-19.00

Fogmosás!

Fürdés

 

19.00-20.00

Szabadfoglalkozás

Olvasás, Játék, Tv (majd a játékok elpakolása)

 

20.00-21.00

Alvás, mese

Jutalmak, korongok 

Hétfő….

Kedd….

Szerda….

Csütörtök….

Péntek….

Szombat.,..

Vasárnap….

 

Jutalmak (vagy

megvonások)

ha feladataimat megcsináltam,

szabályokat betartottam

 

 

 

 

Megosztás:  Facebook
base64